Badania wartości ekspozycji w mediach przeprowadziła firma Sponsoring Insight na zlecenie PGNiG Superligi Kobiet. Wysokie wartości ekwiwalentów reklamowych wynikają m.in. z dużej obecności klubu w mediach. PGNiG Superliga Kobiet, jako liga zawodowa, z roku na rok rozwija się. Warto zauważyć, że transmisje ze wszystkich spotkań oglądać można w internecie, a co najmniej jedno spotkanie w danej serii gier transmitowane było na antenie TVP Sport oraz w ogólnodostępnych aplikacjach mobilnych. Władze Superligi kładą ogromny nacisk na ścisłą współpracę z klubami, a te również prześcigają się w pomysłach marketingowych.

Wyniki badań pokazują, jak duże korzyści marketingowe wynikają ze wspierania naszej drużyny – mówi Roman Granosik, prezes Młynów Stoisław Koszalin. Trudno nie zgodzić się z prezesem koszalińskiego klubu. W przypadku Miasta Koszalin ekwiwalent reklamowy za ubiegły sezon wynosi 4 059 021,17 zł. To czterokrotność kwoty, jaką klub otrzymuje w ramach dorocznej dotacji miejskiej, a ta wynosi 1 mln złotych. – To dowód na to, że inwestycja w sport jest opłacalna. Mamy świadomość, że otrzymując środki z pieniędzy publicznych jesteśmy finansowani z pieniędzy każdego mieszkańca Koszalina. Raport pokazuje, że kwota miliona złotych, jaką otrzymujemy z miasta, w pełni się zwraca z ogromną nawiązką – dodaje prezes Granosik.

Bardzo dobrze wygląda także wynik ekspozycji marki w mediach sponsora tytularnego klubu, Przedsiębiorstwa Zbożowo-Młynarskiego „PZZ” w Stoisławiu SA. Warto podkreślić wynik z minionego sezonu, tj. 2 978 458,93 zł to rezultat o blisko 60 procent lepszy niż w sezonie 2021/2022. Wówczas ekwiwalent reklamowy, wynikający z badań firmy Sponsoring Insight wynosił 1 846 153 zł. – Chciałbym podziękować Panu Mirosławowi Narojkowi, prezesowi Młynów Stoisław, za wsparcie oraz zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni kilka lat temu. Mam świadomość, że wynik sportowy naszej drużyny w minionym sezonie nie należał do najlepszych, ale jak widać potrafimy odwdzięczyć się aspektami marketingowymi na najwyższym poziomie. Plan na dalszą współpracę jest taki, by poprawić wyniki sportowe i utrzymać, a nawet ulepszyć wskaźniki marketingowe – podsumowuje Roman Granosik.

Młyny Stoisław Koszalin zachęcają tym samym do współpracy firmy z całego kraju gwarantując wysoką jakość świadczeń reklamowych oraz promocyjnych. Klub od wielu lat jest sportową wizytówką Koszalina, jedyną drużyną w mieście występującą na najwyższym szczeblu sportowych rozgrywek. Mecze z udziałem „biało-zielonych” cieszą się także dużym zainteresowaniem, co potwierdza 4 miejsce w klasyfikacji frekwencji spośród wszystkich drużyn występujących w PGNiG Superlidze Kobiet.